2012. november 1., csütörtök

Szophoklész-Antigóné

A képet itt találtam
A könyvben ezek a drámák találhatók:
Aiszkhülosz: Leláncolt Prométheusz,
Szophoklész: Antigóné,
Euripidész: Íphigeneia Auliszban,
Arisztophanész: A madarak
Mikor megtudtam, hogy 1-2 napom van elolvasni az Antigóné-t féltem, hogy nem fogom tudni befejezni. Mikor otthon megtaláltam és rájöttem, hogy valójában milyen rövid, még akkor is voltak fenntartásain, hiszen az ókori görög irodalom mégis csak nehezebb nyelvezetű, mint a hétköznapi beszédünk. Azonban mikor elkezdtem olvasni megtetszett a történet és magának Antigóné-nak, a főszereplőnek a személyisége. Az előzmények ismeretében szerintem ez egy könnyen olvasható mű. Mivel színpadra írt dráma így az olvasó könnyen eltudja képzelni az eseményeket. Nincs benne túl sok szereplő így a köztük lévő kapcsolatokba se nagyon lehet belebonyolódni. Általában az iskolás fiatalok fenntartásokkal fogadják a kötelező olvasmányokat, és még azok is akik alapjáraton szeretnek olvasni sem élvezik már maga a "kötelező" elnevezés miatt. Ennek megcáfolására nagyon jó ez a történet. Én még annak is jó szívvel ajánlom akinek nem kötelező, lehet, hogy úgy még jobban élvezhető is a történet. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése